marți, 21 octombrie 2014

Povestea lui Ion și a mea... în trafic!

       Am să-i spun generic "Ion"...(proto)tipului acela... pe care l-am cunoaște toți dacă s-ar da jos din mașină, măcar cât bea compot. Dar e mai lesne așa, să-și urce trupul în automobil și să-l uite acolo de parcă n-ar exista și mersul pe jos, de parcă bicicletele, tramvaiele sau maxi-taxi-urile nu s-ar fi inventat.


       Când acest Ion al zilelor noastre merge și prin parc cu mașina, când plescăie gumă câte 2 ore zilnic în aglomerările de trafic urban, îi scapă un principiu esențial, și anume că cine se scoală dimineață, departe ajunge cu condiția să mai lase mașina acasă cel puțin în zilele când peisajul urban se-arată astfel:

          Așa cum dracul nu face biserici, nici Ion al nostru nu face vreun efort să ușureze traficul la orele de vârf, să-și pună mușchii la treabă pe bicicletă, să economisească bani, combustibil, să nu polueze, să ardă calorii...

      Și totuși există oameni minunați!!...dar nu ca Ion! Sunt aceia care înțeleg beneficiile unui mix de mijloace de transport prezentat aici:

Povestea lui Ion este virală, atât cunoscută cât și practicată de mulți, așa că...am să vă spun și povestea mea. 
  • 21, 66, 1, 69, 41....ați zice că sunt numerele câștigătoare la lotto, dar nu...sunt numerele ratb-urilor pe care le pierd uneori la secundă după ce alerg după ele...deci notați: fac sport!
  • Budapesta...da, e și orașul meu preferat, dar e mai cu seamă numele metroului în care dorm dacă am fost în club seara, deci notați: mă odihnesc!
  • Nadia Comăneci, da, mândria României... dar ziceam de celălalt nume al stației Piața Unirii, acolo mă găsesc zilnic pe la pagina 17 din cartea aferentă săptămânii în curs. Ajung să citesc aproximativ 200 de pagini intr-o săptămână jumătate...deci notați: citesc!
  • Ciorogârla...nu e satul bunicilor mei, e emblema de "advertising" al shuttle-lui cu care ajung propriu-zis la serviciu. Aici văd zilnic persoane cunoscute cu care mă simt în siguranță, cu care chicotesc de la prea multă cafea sau prea multă oboseală, unde ne jucăm mima, "valiza" sau "fazan"....deci notați: socializez și mă destind!
Am și un selfie prin care m-am alăturat cu entuziasm campaniei "Do The Right Mix" inițiate de Comisia Europeană. Aceasta comunică faptul că cel mai bun mod de a te deplasa prin oraş este printr-un mix de mijloace de transport.
   Fă și tu o fotografie care crezi că explică cel mai bine conceptul de deplasare prin oraş şi urc-o în aplicaţia Do The Right Mix, Comisia Europeană oferă premii celor care îşi fac un selfie prin care să evidenţieze acest lucru.
  • Și nu în ultimul rând bicicleta, cu care îmi astup minutele de plictiseală într-un mod activ și sănătos

      Cu acest mix de transport personalizat, rutina mea cotidiană capătă nuanțe pe care nu le-ar lua poate în limuzina mea personală care m-ar transporta din punctul A în punctul B. Pentru-atâta efort, mișcare, aventură, interacțiune, dinamism, economisire nu pot decât să mă felicit....că nu am mașină.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu